Pages Navigation Menu

ממלכת המים המלוחים

ממלכת המים המלוחים

הפן היפה ביותר בכל ממלכת האקווריומים הוא ללא ספק זהו של מים מלוחים המתחלק לסביבת מרין ולסביבת ריף, כאשר השליטים הבלתי מעורערים מבחינת יופיו ומגוון בעלי החיים שבאקווריום הם בעלי החיים המאכלסים אקווריום ריף – שילוב של דגים, אלמוגים ושאר חסרי חוליות. 
על ידי השקעה נכונה בתשתיות תמיכה מתקדמות ובפילטרים יעילים, ניתן להגיע לאיכויות מים זהות לאלו המצויות בטבע בסביבת הגידול של בעלי חיים אלו. יתרה מכך, בזכות העובדה שצוות החברה מחליט מה יכנס לאקווריום, ניתן להימנע משילוב בין בעלי חיים העלול לסכן את חייו של מי מהם. למשל, לא משלבים בעלי חיים אוכלי אלמוגים באותו אקווריום עם אלמוגים חיים ושאר חסרי חוליות.
בזכות גישת עבודה זו, ניתן להגיע למגוון עצום של חסרי חוליות למינהם שלא תמיד אפשרי באיזורי הגידול עצמם בטבע מאחר ואנו מנפים את כל הטורפים הטבעיים מהאקווריום.

התנהגות דגים בשבי לפעמים תורמת לאורך חייהם

traopical fish

ניתן להבחין גם בשינויים מהותיים בדפוסי ההתנהגות של דגים וחסרי חוליות מסויימים בשבי כתוצאה מהשינויים הללו.
לאחר תקופה כל כמה שבועות עד חודשים מספר, אפשר להבחין באופן ברור שדגים ביישנים המסתתרים בין הסלעים באופן רגיל, יוצאים לקידמת האקווריום לאחר שהם לא נתקלים בטורפיהם הטיבעיים במשך תקופה מסויימת. יש לסייג כלל זה בעובדה שאופיים האינסטקטיבי של הדגים אינו משתנה, אלא רק דפוסי ההתנהגות קצרי הטווח – הדגים הביישנים עדין ינתהגו כך, אבל יוסיפו מעט אומץ להרגליהם הטיבעיים.
חלק מהדגים, אם הם ילידי שבי, מאריכים חיים יותר מקרוביהם החיים בטבע מאחר ובסביבה המלאכותית בה הם נולדו ובה ככל הנראה יבלו את שארית החייהם אין טורפים טבעיים, אין זיהומים מעשה ידי אדם ואין דיג. כמובן, יש לחקת בחשבון חובבי אקווריומים לא מנוסים שעלולים להזיק לדגים בגלל חוסר ידיעה תמים – לכן אנו ממליצים תמיד להיוועץ עימנו גם אם אתם לא מתעתדים לרכוש מאיתנו את הדגים, כך לפחות ניתן להם את המירב האפשרי.                  

ההבדל בין התנאים השוררים בטבע ובין המדדים הנלקחים באקווריום

מאחר ויש ביכולתינו לשלוט בכמויות החומר האורגני באקווריום באמצעות מערכות הסינון המתקדמות שאנחנו מתקינים דרך קבע ומאחר וקיימות שיטות יעילות במיוחד להאכלת אלמוגים באקווריום, ניתן להגיע לפתיחה מלאה של אלמוגים במשך רוב הזמן. בטבע, גורמים משתנים כגון מצבי עננות, גלים המרימים Fotolia_27855476_XS1סחף, אבק מהקרקעית וזיהומים מעשי ידי אדם גורמים לכך שלא תמיד האלמוגים יהיו פתוחים באופן מלא מאחר והאצה השיתופית החיה בהם עלולה להיכנס למצוקה כלשהיא.
באקווריום לעומת זאת, מאחר ואנו יכולים להגיע למיקסום התנאים האפשרי, המדדים שניקח מהמים (הבדיקות שמומלץ לערוך אחת לתקופה במים מלוחים) לרוב יתנו תוצאות מצויינות.
לסיכום, מגוון בעלי החיים האפשרי באקווריום מים מלוחים והכלים שיש בידינו כיום לתמוך בסביבה הטיבעית שלהם מאפשרים לנו להנות מפיסת טבע בדיוק המקום הכי בולט בבית או בעסק.

 

כתיבת תגובה

נשמח לעמוד לרשותכם בכל שאלה או פנייה. אנא הרגישו חופשי ליצור עימנו קשר בטלפון 052-8783484 או לכתובת המייל שלנו info@uri-aquarium.co.il
בחזרה לראש הדף