Pages Navigation Menu

יצירת פתח ניקוז פסולת לפורקי חלבונים

יצירת פתח ניקוז פסולת לפורקי חלבונים

לארץ מיובאים סוגי ציוד שונים, לא תמיד המוצרים מתאימים בדיוק לצרכים שלנו או שלעיתים חסר מאפיין כלשהו או תוספת כלשהי על מנת שהמכשיר יתפקד טוב יותר ותחזוקתו תהיה לנו נוחה ומהירה. העיקרי בין אלו הוא פורק החלבונים אשר לרוב יהיה מיוצר מחוץ לגבולות ישראל ולא תמיד יהיה מתאים בדיוק לצרכים של חובב האקווריומים הישראלי המעדיף לפעמים להעמיס על המערכת דגים כמות גדולה מההמלצה העולמית בנושא.
השירות המוצע כאן הוא שינוי מבני של פורק החלבונים בכך שיהיה בתחתיתו מיוצר פתח ניקוז שדרכו יזרמו למכל אגירה או לביוב שאריות אורגניות שונות. אחד היתרונות הבולטים בשינוי היא העובדה שפעולה זו מייתרת את הצורך לרוקן את הכוסית כל כפרק זמן קצר יחסית של כחצי שבוע. חובבי אקווריומים רבים יעידו שאחת המטלות המרגיזות ביותר היא ריקון הפסולת המצטברת בכוסית האיסוף אחת לכמה ימים. למרות שהפעולה דורשת שניות בודדות, לחלק מהלקוחות זה יכול להיחשב כעול שעדיף להוריד מהכתפיים. בהמשך נסביר למה עדין חשוב לנקות ביסודיות את חלקי הפורק גם אם קיים פתח הניקוז המדובר שמונע מהלכלוך להצטבר.

אם הכוסית לא מוצפת למה בכלל לרוקן אותה?

תפקידו של פורק החלבונים הוא להוציא רעלנים אורגניים וא-אורגניים מחוץ למערכת האקווריום מבלי לשנות את ההרכבים הכימיים כמו שעלולים לעשות חומרים מסוימים הנמכרים בחנויות כתוספים למים מלוחים. אנחנו לא מעוניינים שהחומרים האלו ימצאו את דרכם בחזרה למים בשום צורה וזאת מכמה סיבות: הראשונה בהן די ברורה, יש צורך בהוצאת החומרים מהמערכת ולכן חובה עלינו לרוקן את כוסית האיסוף אחת לתקופה. הסיבה השנייה נעוצה בעובדה שבזמן הפעילות התקינה של פורק החלבונים מצטברת שכבה אורגנית על צוואר החלק העליון – האזור בו בועות מתורגמות לקצף ולחומרים שליליים. בזמן ריקון מכל האגירה של הפסולת, חשוב מאוד לשטוף ביסודיות עם מים בלבד את כל החלקים של הכוסית – גם האזורים בהם לא נאגר הלכלוך.
כל זאת מאחר והחומרים האורגניים הללו יוצרים שכבה א-סימטרית בחלקו הפנימי של צוואר הפורק ויוצרים מצב בו הבועות מתפוצצות טרם זמנן ולא מספיקות להפקיד את תוצר ההקצפה במכל האגירה. כלומר, תחזוקה לקויה של פורק החלבונים תפגע ביעילותו לאורך זמן ועלולה להשפיע על בעלי החיים שלנו.

אז למה לטרוח ולייצר תוספות, האם יש לשינוי יתרונות בכלל?

למרות שישנה חשיבות גדולה לשטיפת חלקו הפנימי של הפורק, אין צורך לעשות זאת בכל יום. טכנית ניתן להתפנות לנושא רק אחת לשבוע או אפילו פעם בשבועיים באקווריומים המאוכלסים ברמה בינונית. אם כל הזבל מתנקז למיכל פלסטיק עם שנתות, נוכל לקבל מדד לכמות הפסולת שהאקווריום מייצר בתקופה ידועה מראש. כלומר, יש לנו את האפשרות לחשב את רמת הפעילות האורגנית באקווריום ולעשות שינויים במערכת במידת הצורך. אם החומר שהתנקז מכוסית האיסוף די בהיר בצבעו ודי דליל זה אומר שכנראה הפורק לא מכוון נכון ושהו מוציא בעיקר מים ולא זבל. אם הפסולת כמעט שחורה ובכמות קטנה מאוד, המשמעות היא שהפורק לא מכויל בצורה נכונה. בכל שאלה בנושא פורק החלבונים ופעולתו התקינה אנו מזמינים אתכם ליצור קשר ולשאול. הייעוץ ניתן בחינם וברצון.

הדרך בה אנו מבצעים את השינוי בכוסית האיסוף

כל התהליך די פשוט ביסודו, אנו עושים שימוש במקדח מיוחד המחובר למקדחה הפועלת על סל"ד נמוך. זאת על מנת לא לחמם ולא להרעיד את כוסית האיסוף יותר מהמינימום ההכרחי. חשוב לזכור שהחלק העליון של פורק החלבונים עשוי מלפחות שתי דסקיות ושלושה קטרים שונים של צינורות וכל חלק מחובר לחתיכה אחרת על ידי דבק ייעודי לפרספקס (לא דבק PVC, שכושר ההיקשרות הכימית שלו לפרספקס חלש יחסית). הקידוח תמיד מבוצע בקוטר של 20 מ"מ בכדי למנוע אפשרות של סתימה עתידית. את החור אנו יוצרים בחלק התחתון ביותר של כוסית האיסוף שלרוב יהיה התחתית.
אם הכל הולך כמתוכנן ואין לנו מגבלות של צנרת כתוצאה מחוסר מקום פנימי בסאמפ, אנו מבצעים את השינוי בצורה שלא יהיה ניתן להבדיל בין המוצר המוגמר ובין עבודת צנרת במפעל היצרן. 
את צנרת הניקוז אנו מכינים מראש עם דגש על כמה דברים:
* הצינור הפנימי שנכנס לחור, יהיה חתוך באלכסון כאשר החלק הקצר שלו בדיוק באורך של עובי התחתית של כוסית האיסוף והחלק הארוך שלו גבוה בכחמישה מ"מ ממנה. זאת על מנת ליצור מצב בו לא תיתכן הצטברות של פסולת בכוסית מאחת והניקוד נמצא בגובה הקרקעית שלה ממש. בנוסף, החלק הגבוה יותר של הצינור נועד לתת שטח הדבקה טוב יותר אל תחתית כוסית האיסוף.
* מיד אחרי היציאה מכוסית האיסוף, אנו מתקינים רקורד בקוטר של 20 מ"מ. רקורד הוא למעשה מחבר מהיר הניתן לפירוק. בדרך זו, גם אם הצנרת ארוכה ומסורבלת, יש לנו האפשרות לנתק את הכוסית מהצנרת הקיימת כדי לנקותה.
* ללא עליה בגובה לכל אורך הצינור. היות ואנו סומכים על כוח המשיכה שיעבוד בשבילנו, אסור לנו לעשות צנרת שחלקה יהיה במגמת עליה, רק מישור או ירידה עד לניקוד החיצוני או למיכל האיסוף שמחוץ לפורק.

הכי חשוב, כמה זה עולה לנו?

אנו בחברה לא מאמינים בחיוב לקוחות עבור שירותים פשוטים ולכן אנו גובים את עלות חומרי הגלם בלבד המסתכמת בפחות מחמישים שקלים. למרות שמדובר בכשעת עבודה בבית המלאכה עם ציוד ייעודי למטרה, אנו עושים זאת כשירות ללקוחותינו מאחר ואנו מודעים לחשיבות הגבוה של מוצר זה. לעיתים המשמעות של השינוי הזה יכולה להיות מתורגמת לבזבוז זמן רב במקרה הטוב ולכשל ביולוגי המקרה הרע בו לא רוקנו את כוסית האיסוף והפורק למעשה חדל מלהוציא חומרים שליליים מהמים.
אז כדי שהנושא לא יעלה לנו הרבה כסף, הביאו את החלק העליון של פורק החלבונים אלינו ונשמח לעשות עבורכם את השינוי.
יש לתאם הגעה לבית המלאכה טלפונית.

כתיבת תגובה

נשמח לעמוד לרשותכם בכל שאלה או פנייה. אנא הרגישו חופשי ליצור עימנו קשר בטלפון 052-8783484 או לכתובת המייל שלנו info@uri-aquarium.co.il
בחזרה לראש הדף