Pages Navigation Menu

התקנת האקווריום על מערכותיו והדרכת הלקוח

לאחר אישור ההצעה ושליחת הזמנת עבודה, אנו מתחילים במלאכת בניית המיכל מצד אחר והכנת המוצרים להתקנה מצד שני. ברגע שכל המוצרים יוצרו ונאספו ללקוח, אנו מגיעים וברצף של עבודה מתקינים את האקווריום על כל מערכותיו.

אחרי שהגענו להסכמה עם הלקוח בכל הנושאים הקשורים להקמת האקווריום ולאחר ותואמו כל לוחות הזמנים לעבודה, אנו מתחילים בהכנות.
למרות שמלאכת ההתקנה יכולה להימשך בין כמה שבוע לשבוע בהתאם למימדי הפרוייקט, ישנם פריטים שיש צורך לייצר במיוחד וישנם פריטים שיש להכין לפני ההגעה לאתר.

הכנות מקדימות לפני תחילת ההתקנה וההרכבה

ראשית, אנו מאגדים את כל פריטי הציוד הדרושים להתקנה בזמן שלוקח לייצר את מיכל הזכוכית עצמו. ככל שהזכוכית עבה יותר, כך זמן ייבוש הסיליקון רב יותר. בקיץ המדד הוא יום ייבוש אחד לכל מילימטר של עובי זכוכית ובחורף אנו ממליצים לחכות מספר ימים נוספים מאחר ולסיליקון לוקח זמן רב יותר להתייבש בקור. כלומר, אם בחרנו באקווריום העשוי זכוכית בעובי של 15 מ"מ, יעברו לפחות 15 ימים מיום סיום ההדבקה ועד יום מילוי המים בקיץ וכ-18 ימים בחורף. בזמן זה אנו עובדים על הקמת התשתיות באתר הלקוח והכנת המוצרים והפריטים שבסוף ההתקנה וההרכבה יהוו מערכת ביולוגית מושלמת עטופה בקליפה אסטטית עם עיצוב פנימי מרשים בהתאם לרצונו של הלקוח.

עבודה מול גורמים חיצוניים ובעלי מקצוע כחלק בלתי נפרד מתהליך בניית האקווריום

לרוב, כשמקימים אקווריום גדול אנו עובדים מול קבלני המשנה של הלקוח: נגר, מסגר, איש גבס, חשמלאי, אינסטלטור וכדומה. עם זאת, אנו מספקים שירותים אלו במידה והלקוח מעוניין בכך. לכל בעל מקצוע דרישות מערכת משל עצמו מצד אחד, ומצד שני אנו צריכים להעביר לו את כל המידע לגבי דרישות המערכת של האקווריום ומערכות התמיכה. פריטים קטנים אך חשובים במיוחד הם איכות התשתיות (ברז מים קרים, חשמל, ניקוז) ומבנה החיפוי העליון והתחתון שנעשה על ידינו, על ידי נגר או קבלן הגבס. לרוב בעלי המקצוע החיצוניים שאינם מגיעים מטעמינו אין ניסיון ביצירת תשתית תמיכה לאקווריום ולכן אנו מחוייבים לתת הדרכה מפורטת בנושא לכל בעל מקצוע. במקרים של בעלי מקצוע חיצוניים, אנו מבקרים את שלב התכנון וחשוב מכך, את שלב הביצוע עצמו מאחר ודברים שנראים זניחים לנגר כמו מימדי פתחי הגישה לאקווריום למשל, יכולים לפגוע משמעותית בתיפקוד התקין בחלוף הזמן.

התקנת האקווריום עצמו באתר הלקוח

הגיע היום הגדול והאקווריום מובל על ידי חברת הובלות המתמחה בהובלות שכאלו מטעמינו למיקומו הסופי. בהתאם למורכבות המערכת ולגודל המיכל, כך נמשכת מלאכת ההתקנה. התקנת אקווריום יכולה להימשך כמה שעות ועד שבוע של עשר שעות עבודה בכל יום – הכל בהתאם לגודל ומורכבות המערכת.
הדגש שאנו שמים בנושא הוא על עבודה רצופה מיום תחילתה ועד סופה בכדי לצמצם כמה שניתן את משך העבודה באתר הלקוח.
בסיום עבודות התקנת מערכות התמיכה, אנו מתחילים בעיצוב האקווריום. ישנם סגנונות עיצוב רבים והם משתנים לפי רצונו של כל לקוח.
במקרים של אקווריומי מים מלוחים למשל, אנו החברה היחידה שעושה שימוש בתמיכות סינטטיות ניטראליות ובעזרי פלסטיק וPVC על מנת ליצור מבנים שאינם אפשריים מבחינת כוח המשיכה ללא תמיכות וחיזוקים נסתרים.
מלאכת העיצוב כשזאת מורכבת במיוחד ודורשת עשרות שעות אדם להשלמתה – במקרים אלו, עיצוב האקווריום לבדו יכול להימשך ימי עבודה רצופה באתר הלקוח ואם ניתן, אנו נעבוד גם ימים של 18 שעות כדי לעמוד בלוחות הזמנים.
התוצאה הסופית מרהיבה – עמודי סלע טבעי ללא תמיכות הנראות לעין, סלעים מהודקים זה לזה היוצרים עמודי סלע המתרוממים עד שהם יוצאים מהמים ועם זאת, הבסיס שלהם רק בקוטר של שלושים ס"מ. מדפי סלע ענקיים נשלחים מהעמודים החוצה ואינם נתמכים במאום. מערות וחללים המבטיחים לנו עשרות טריטוריות לדגים ומפחיתים את היריבויות מבוססות הטריטוריה העללולות להיווצר באקווריום פחות מורכב מבחינת מסלעה.
ומעל לכל היתרונות הביולוגיים והתפקודיים, התוצאה הסופית מרשימה ללא ספק.

האקווריום הושלם – הדרכת הלקוח

בסיום ההתקנה, נקבעת פגישה עם הלקוח מול האקווריום ומערכותיו השלמות על מנת להתחיל הדרכה קצרה בנושא. אם מתאפשר מבחינת לוחות הזמנים וחלונות ההזדמנויות של הלקוח, אנו מעדיפים לערוך את ההדרכה כמה ימים לאחר תחילת העבודה של האקווריום – עדין בשלבי ההרצה. זאת משום שההסבר יהיה מקיף יותר והאקווריומיסט המתחיל כבר צבר כמה שאלות שברצונו לשאול. ככלל, אנו מעודדים כמה שיותר שאילת שאלות בנושא האקווריום – אין דבר כזה שאלה מטופשת או שאלה לא חשובה. עדיף לשאול שאלה שהתשובה עליה נראית ברורה מאשר לא לשאול שאלה חשובה בטעות. חלק זה חשוב מאוד מאחר ורוב הסיכויים שהלקוח לא ראה עדין מערכת שכזאת בשלמותה אלא אם הוא לקוח קיים שעושה אקווריום נוסף.
אנו עוברים עם הלקוח על תפקודי המערכת השונים, למה צריך לשים לב ומהי התחזוקה הדרושה באקווריום באופן שוטף. בידי הלקוח האפשרות לקבל הדרכה מלאה או חלקית – כמובן שלקוח חדש המעוניין לטפל בעצמו באקווריום צריך לקבל הדרכה מלאה ולא אחת מקוצרת.

נשמח לעמוד לרשותכם בכל שאלה או פנייה. אנא הרגישו חופשי ליצור עימנו קשר בטלפון 052-8783484 או לכתובת המייל שלנו info@uri-aquarium.co.il
בחזרה לראש הדף