Pages Navigation Menu

בניית אקווריום לפי מידה

כיום, יותר ויותר אנשים מעדיפים תמונה חיה בסלון ביתם או בעסק מאשר לקנות מזנון, פסל או כד ענקי. שהרי בסופו של דבר, הצבת אקווריום שקולה להצבת תמונה חדשה בכל שעה המשתנה תדיר.
בשנים האחרונות עלתה באופן משמעותי כמות ההזמנות לאקווריום לפי מידה ולכן המחיר היחסי של סל המוצרים ירד.
כשמחליטים למלא חלל מסויים במיכל תצוגה יש לקחת בחשבון משתנים רבים – ככל שהמידות תהיינה גדולות יותר, כך יותר משתנים ישפיעו על אופיו, עיצובו, קלות הטיפול בו ומראהו באופן כללי.
מפורטים להלן מספר גורמים שחשוב לקחת בחשבון כשמתכננים פרוייקט שכזה.

האתרים הטובים ביותר למיקום אקווריום

המצב הנוח ביותר למעצב אקווריומים הוא להגיע לאתר הלקוח עם הקבלן בשלב שהבית הוא מגרש ועליו קוצים – מתכננים אקווריום ומסביב בונים בית, נשמע קצת מצחיק אבל זו הצורה הטובה ביותר לתכנן אקווריום לפי מידה מדוייקת ובהתאמה אישית. החיים לא תמיד נוחים אז עלינו להסתדר עם מה שיש.
נושא חשוב שיש לקחת לתשומת הלב הוא מה המיקום שיספק את ההצגה הטובה ביותר, שהרי, לא מעניין אם נשים את המיכל במחסן רק כדי להימנע מאור השמש שעלול לעודד התפתחות ירוקת.
ככלל, אם ניתן האקווריום צריך להיות במקום מרכזי בבית, מיקום שייתן לנו להנות ממנו גם כשאנחנו רק עוברים לידו וגם כשאנחנו ישובים לצידו. דוגמאות טבות הין מחיצה בין סלון למטבח, בגרם המדרגות, בסלון במיקום שייראה מהכניסה לבית וכדומה.
מומלץ לחשוב על מקום שלא תיפול עליו שמש ישירה באף אחת משעות היום, ואם אפשר, לתת עדיפות למקום מוצל. ככל שהאקווריום יהיה במוקום חשוך יותר, כך נאלץ פחות להתמודד עם בעיות ירוקת ואצות. בנוסף, אם המיכל יהיה במיקום פחות מואר משאר הבית התאורה העצמית שלו תבליט אותו יותר – זהו ייתרון מבחינה עיצובית. כמובן שיש פתרונות לכל בעיה וניתן לקיים אקווריום יפייפה באור שמש אבל המחיר שנשלם יהיה איבזור האקווריום במכשור שיפתור את הבעיה. אך, כמו הפתגם הישן, חכם ימנע מבעיה שפיקח יוכל לפתור.

למידות שנבחר עבור האקוורים השלכות חשובות על הצלחתו

חשוב מאוד לסייג את הנאמר בפסקה זו: אם בחרתם בשירות טיפולים אותו אנו מציעים, אין משמעות לרוב הנאמר להלן. צוות הטכנאים שלנו מסוגל להגיע לפינות הכי נידחות של כל אקווריום ולכן אין צורך לקחת אותנו בחשבון. העצות המופיעות כאן מיועדות לספק נוחות כללית בטיפול באקווריום.
עלינו לחשוב על גודל האקווריום שאנו רוצים להקים באתר: יהיה זה בית, משרד, מבנה ציבור או כל מקום שיאה לאקווריום להיבנות בו.
ישנן אמות מידה רבות לתכנון נכון של המיכל, נעביר כאן כמה רעיונות שיישומם יאפשר לכם טיפול נוח וקל לאורך זמן. ככלל, ככל שהאקווריום דורש יותר טיפול ואופי הדיירים שבו יותר תובעני, אנו ממליצים שהמיצג יענה על דרישות גובה מסויימות. בערך 100 ס"מ מתחת לגובהו של הלקוח המטפל.
במילים אחרות, אם גובה הלקוח הוא 173 ס"מ, ההמלצה היא לא לעבור גובה של 75 ס"מ מבחינת גובה המיכל, גורם זה יכול להשפיע על ההצלחה בנושא לאורך זמן. אין שום מניעה לבנות את גבוה יותר, אבל נוחות הטיפול תיפגע.
מימד נוסף שיש להתחשב בו הוא העומק – המרחק בין החזית לגב האקווריום. אם נבחר במיכל צר יחסית, למשל 25 ס"מ, יהיה לנו קשה מאוד לשתול בו צמחייה או לעצב אותו בהמשך. אם יש אפשרות מבחינת מיקום ותקציב, ההמלצה היא לעשות את המיכל רחב ככל שניתן. מידת הרוחב מקלה על הטיפול לאורך זמן וכמו כן, היא המידה המשמעותית ביותר מבחינת נפח המים במערכת. כלומר, במיכל במידות של 150 אורך 50 רוחב ו70 גובה, אם נבחר להוסיף 10 ס"מ למידה מסויימת, מידת הרוחב תיתן לנו את הגידול המשמעותי ביותר מבחינת נפח מים. כלל אצבע זה מתייחס לאקווריומים בהם הרוחב היא המידה הקצרה כמובן.
לאורך ההמיכל אין משמעות בטיפול, לא משנה כמה ארוך הוא יהיה, אם נקיים את שני הכללים שהזכרנו, האקווריום יהיה מאוד נוח לטיפול.

החלק הכי מהנה בבנית האקווריום הוא איכלוס הדגים

זהו, יש מיכל שיושב על שולחן שמחובר למערכות תמיכה ומעוצב כרצונכם, כל מה שנותר עכשיו הוא לאכלס את האקווריום החדש בדגים ובצמחים או אלמוגים בהתאם לסביבה שיצרנו – מים מלוחים או מים מתוקים.
ישנם חוקים רבים המדברים על קצב האיכלוס, אילו דגים יחיו עם מי וכיוצא בזאת. הכלל החשוב ביותר הוא להיוועץ עם בעל מקצוע אמיתי לנושא. לא כל בעל חנות חיות ידע לתת ייעוץ איכותי ולא כל עובד בחנות טובה יוכל לתמוך בכם טכנית בתחילת דרככם.
ההמלצה שלנו היא למצוא מקצוען אמיתי ששוחה באקווריומים כבר כמה שנים ומאחוריו ניסיון מוכח בתחום. אם מצאתם אחד כזה אל לכם להחשיב כל מילה שלו כאל תורה מסיני אבל ניתן להיעזר בעצות שלו כקווים מנחים.
אז אחרי שהאקווריום עבר סייקל וכל המדדים מראים שאנחנו יכולים להכניס כמה דגים חדשים למיכל הריק שלנו, הגיע הזמן להתחיל באיכלוס.
ראשית יש לבחור מה יהיה אופי האקווריום – במים מתוקים הברירה תהיה בין דגים טורפים, שקטים, צמחים חיים או דגי זהב למשל. במים מלוחים, האפשרויות לרוב יהיו מרין או ריף, בקצרה – המשמעות של אקווריום מרין היא שילוב של דגים, סלעים ואולי דקורציה מלאכותית. סביבת ריף היא שילוב של דגים ואלמוגים חיים. זוהי הפיסגה שכל חובב אקווריומים יכול להגיע אליה – העילית.
באופן טבעי, ככל שבעלי החיים באקווריום יותר אקזוטיים, כך מחיר התשתיות הראשוני יהיה גבוה יותר.
אם זהי הפעם הראשונה שאתם מתעתדים לגדל דגים, אנחנו ממליצים להתחיל במקומות הבטוחים והקלים יותר שהם אקווריום מרין במקרה של מים מלוחים או ציקלידים במקרה של מים מתוקים מאחר ושתי הסביבות הללו הן הפשוטות ביותר לתיפעול – המערכת יותר ידידותית למשתמש חדש ויותר קלה לתחזוקה.

אנחנו מספקים את השירותים הללו ללא תשלום או התחייבות מצידו של הלקוח. גם אם לא תרכשו אצלינו את הדגים תוכלו להיוועץ בנו בזמן שאתם בחנות הדגים. במקרה של לקוחות וותיקים וחדשים, חשוב לנו להיות מעורבים בתהליך האיכלוס כדי למנוע בעיות עתידיות.
חשוב לנו לדעת מה נכנס יותר משחשוב לנו שתבצעו את הרכישות אצלינו לכן אנו מעודדים לקוחות ליצור עימנו קשר בכל פעם שהם רוצים לרכוש דגים חדשים. ולשימחתינו, אחרי תקופה קצרה בה לא נעים ללקוח לשאול שאלה אבל לקנות במקום אחר, מתפתחת מערכת יחסים בריאה ופתוחה בין הלקוח ובין צוות החברה שהשאיפה האמיתית שלה היא אקווריום בריא ומרשים.

כתיבת תגובה

נשמח לעמוד לרשותכם בכל שאלה או פנייה. אנא הרגישו חופשי ליצור עימנו קשר בטלפון 052-8783484 או לכתובת המייל שלנו info@uri-aquarium.co.il
בחזרה לראש הדף