Pages Navigation Menu

אקווריום מים מתוקים מתחילת התחביב

רובם המוחץ של האקווריומיסטים בעולם התחילו באקווריום מים מתוקים צנוע ומשם התפתחו והגיע לממלכת האקווריומים המרהיבה – מימדי אקווריומים ומגוון עצום של אפשרויות עיצוב יהפכו אקווריום למדהים עוד לפני הדגים.

הגדלים של המיכלים נעים בין צנצנת זכוכית קטנה על השידה ליד מיטת הילד ועד לאקווריומי ענק בני אלפי ליטרים. בשל טווח המימדים העצום הקיים ואפשרויות העיצוב השונות קיימים עשרות סיגנונות לעיצוב האקווריום על ידי שימוש באביזרי קישוט טבעיים ומלאכותיים.
החל מעשרות סוגי סלעים הזמינים בארץ, דרך מגוון רחב מאוד עם עיצובים של אקווריום צמחים חיים ומלאכותיים וכלה באביזרי דקורציה יצוקים המדמים כמעט של דבר שניתן לחשוב עליו כדי להוסיף חן לאקווריום עוד טרם איכלוסו בדגים.
עצם התחביב עצמו מפתח אצל האקווריומיסט המתחיל תמונות שהוא רואה בעיניי רוחו על איך שהוא רוצה לראות את המוצר הסופי.
כמה סיגנונות נפוצים באקווריומי מים מתוקים בארץ:
• כמה סוגי סלעים – שימוש באבנים משלושה או ארבעה סוגים ובינוי מסלעה הנשענת על הדופן האחורית למשל כבסיס לאקווריום ציקלידים. זהו סיגנון עיצוב יציב, שאינו דורש תחזוקה ולרוב גם אינו משתנה.
• שילוב של סלעים וגזעים – כמו הדוגמא הקודמת אבל בתוספת גזעים טיבעיים. שימוש באלו ירכך מעט את הנוף הקשה משהו הנוצר רק על ידי סלעים למרות שגם סיגנון זה הוא סטאטי ביסודו.
• צמחים חיים – לרוב דורשים גם תשתיות ציוד שונות פרט לאלו שאקווריום מים מתוקים פשוט זקוק להן. בדרך כלל יהיו כמה עשרות צמחים במיכל אשר ישתלו בהתאם לגובהם הסופי, כלומר, הנמוכים בחזית והגבוהים מאחור.
• צמחים חיים עם סלעים או גזעים – כמו האפשרות הקודמת אך עם תוספת של גזע או שניים ואולי גם כמה סוגי אבנים. המראה המתקבל יכול להיות מדהים ממש אם יתוכנן נכונה. מערות טבעיות וצמחים שנשתלים על הגזעים עצמם יכולים להפוך את פיסת הטבע הזאת למיצג מדהים במורכבותו ויופיו.
• יציקות מלאכותיות – היום ישנן אלפי דוגמאות לפריט עיצוב מלאכותיים החל בספינות טרופות, דרך רקעים יצוקים וסלעי פלסטיק וכלה באלמוגים וצמחים מלאכותיים שלעולם לא ימותו. חלקם של החובבים יעדיפו זאת על פני דקורציה טבעית מהסיבה הפשוטה: אין תחזוקה פרט לניקיון אחת לתקופה.
לא משנה באיזו אפשרות תבחרו, יש לנו את הכלים להפוך את המוצרים הפשוטים האלו ליצירת אומנות ששוחים בה גם דגים.

קשת הצבעים והצורות של הדגים תמיד תשאיר מקום לדיירים נוספים באקווריום

מגוון הדגים ממש עצום ומאחר ובכל שנה מתגלים הכל רחבי העולם זנים חדשים בכל מני נהרות או אגמים, אף אחד לא יודע בדיוק מה מספר הזנים הידועים של דגי מים מתוקים שחיים להם אי שם.
עם זאת, לא תמיד כל הזנים שהתגלו מגיעים לאקווריומים שלנו מסיבות מובנות – עצם גילויו של דג לא הופך אותו למתאים לחיים בשבי למשל.
מצד שני, אפשר לומר בביטחון יחסי שלפחות 80% מהזנים הסחירים בעולם של דגי מים מתוקים זמינים בחנויות בארץ למרות שלא כל הזמן.
סביר מאוד להניח כי קצב ההתבגרות של האקווריום – אי אפשר להכניס את כל הדגים בו זמנית לאקווריום, צריך להמתין מעט – יהיה איטי יותר מהקצב בו תרצו לאכלס את האקווריום שלכם. לכן מומלץ להיוועץ במקצוענים לנושא כדי להימנע מעוגמת נפש מיותרת.
שלל הצבעים האפשריים מבחינת דיירי האקווריום מסחרר ממש, עם ניקח דג מכל צבע ונעמיד אותם אחד ליד השני ללא ספק תתקבל קצת צבעים מגוונת ועשירה.
אם איכלוס הדגים באקווריום יתבצע בצורה איטית ומדורגת תוך התחשבות באופיים של הדיירים הן מבחינה התנהגותית והן מבחינת הדרישות הבילוגיות שלהם, מובטח לכם שתקבלו מיצג מרשים ונעים לעין.
חשוב מאוד לציין כי לא כל הדגים יחיו בשלום זה עם זה ושתמיד מומלץ להיוועץ בבעל מקצוע בתחום כדי להימנע ממלחמות טריטוריה ותוקפנות מיותרים מצד הדגים אלו כלפי אלו.

כתיבת תגובה

נשמח לעמוד לרשותכם בכל שאלה או פנייה. אנא הרגישו חופשי ליצור עימנו קשר בטלפון 052-8783484 או לכתובת המייל שלנו info@uri-aquarium.co.il
בחזרה לראש הדף